Hallo springers, toeschouwers en andere polsstok liefhebbers,
Graag zou ik van iedereen zijn mening willen weten over het volgende:
Momenteel is het zo dat je tijdens de wedstrijd springt op een volgorde die gebaseerd is op het klassement. De klassementleider springt altijd als laatste, en de gene die onderaan staat altijd als eerste.
Naar mijn idee is het veel leuker om dit iedere wedstrijd anders te doen. Er zal dan geloot moeten worden om de volgorde van springen per categorie.
In friesland wordt dit al gedaan, dus het is niet zomaar een voorstel.
Er zijn naar mijn idee veel voordelen om op deze manier te springen, en ik zie eigenlijk geen nadelen.
-Alle springers moeten op tijd aanwezig zijn. Momenteel kunnen springers die weten dat ze als laatste aan de beurt zijn, een kwartier later komen, dit gebeurd ook regelmatig.
-Als de wedstrijd wordt geopend door de beste springer, kan er gelijk al een verre afstand staan. Hierdoor zullen andere springers meer risico durven te nemen om ook in de finale te komen. De wedstrijd wordt spannender, en er zullen verdere afstanden komen.
-Degene die als eerst moet springen is altijd het proef konijn. Hij / zij moeten zelf bedenken hoe ze hun stok moeten zetten met betrekking tot het weer van die dag. De springers die als laatste moeten springen hebben hier veel voordeel van.
-Er zal een veel meer ‘wedstrijd gevoel’ ontstaan, omdat er meer gestreden zal worden.
enz.
Wat is jou mening? Breng je stem uit, zodat het voor iedereen zichtbaar is wat je mening is en misschien kan er dan wat aan gedaan worden door het bestuur en TC.
groetjes,
Jessica